Labels

Saturday, August 25, 2012

SELSEMA

KAWAN-kawan yang mengenali saya mengatakan saya ini selsema sepanjang tahun. Sebenarnya tidak begitu. Dalam setahun, barangkali adalah sebulan yang saya bebas dafri selsema, atau lebih tepat lagi hidung tersumbat.

Beberapa bulan yang lalu, saya bebas sepenuhnya daripada selsema. Namun, saya tidak ingat apa yang saya buat atau makan sebenarnya. Ini adalah kerana saya mengambil dua jenis suplimen secara "proof of concept (POC)" selama 3 bulan. Ia ity Xango dan Juice Plus.



Xango adalah pati (termasuk kulit) buah manggis. Juice plus pula adalah pelbagai jenis buah dan sayur-sayuran.



Kini saya ingin ambil salah satu daripada suplimen ini secara berkekalan. Dari segi logiknya, Juice Plus adalah lebih munasabah rasanya, tetapi entahlah.

Doktor pula berikan saya ubat selsema untuk dimakan dalam masa 6 minggu.


Yang mana satu ya? ....


No comments: