Labels

Monday, November 01, 2010

RESEPI KEJAYAAN BOS


SEORANG bos saya memberitahu kami pegangannya dalam bekerja.

"sekiranya 70% daripada masa, saya tidak berada di pejabat dan pejabat berjalan lancar, itu adalah kejayaan saya yang sebenarnya".

Bos saya ini jarang berada di pejabat. banyak urusan dia di luar pejabat. Maklumlah pejabat kami bukan di ibu pejabat. Banyak masanya bermesyuarat di ib pejabat. Sayalah sebenarnya yang berada di pejabat menguruskan kerja-kerja pejabat. Pada masa tersebut, tidak ada apa-apa masalah yang berlaku dan itulah kejayaan beliau.

Semasa saya jadi timbalan, saya hadir semua mesyuarat Persidfangan WHO ini. Selepas saya ada timbalan, saya serahkan kepada beliau untuk hadir. Persidangan WHO ini berjalan lancar dan tim kami yang menjaga perkara-perkara teknikal mendapat pujian. Oleh kerana kesibukan dan kesuntukan masa, saya tidak ada peluang langsung untuk menjenguk persidangan ini. Kesemuanya saya serahkan kepada tim. Walau bagaimanapun saya sentiasa dimaklumkan akan perkembangannya dan mereka meminta nasihat bagi membuat keputusan-keputusan penting.

Walaupun terasa berat hati dan ada sedikit rasa bersalah kerana tidak dapat bersama mereka, namun ini bolehlah dikatakan sebagai kejayaan saya ...

No comments: