Labels

Wednesday, September 08, 2010

MIT


SAYA pernah menjadi tetamu kepada MIT (Massachusetts Institute of Technology) semasa menghadiri persidangan CIO (Chief Information Officer) di Boston, USA. Kemudiannya saya dihadiahkan dengan sehelai kemeja-t. Semasa dalam perjalanan pulang, saya singgah di New York dengan memakai kemeja-t MIT tersebut. Berjalan mundar mandir di kompleks membeli belah. Saya ditegur oleh duia orang manmita pertengah umur. Mereka bertanyakan samada saya adalah graduan MIT. Ia adalah universiti yang bagus katanya. Dalam perbualan ringkas kami, mereka memberitahu bahawa mereka adalah graduan BU. Adakah kamu tahu apa itu BU?. Boston University, iaiatu jiran kepada MIT.

Dalam episod perjalanan yang lain pula, saya memakai topi @ cap yang bertulis NAVY. Pemandu kenderaan hotel bertanyakan samada saya ada kenal sesiapa orang penting dalam US Navy. Rupa-rupanya cap sedemikian tidak dijual kepada orang awam. Ia hanya untuk US Navy. Sebenarnya saya membelinya di Okinawa, Jepun yang merupakan pangkalan US Navi yang terbesar.

Saya kemudiannya tertanya-tanya, adakah kemeja-t MIT tersebut juga tidak dijual kepada publik?.

SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN.

No comments: