Labels

Monday, January 25, 2010

BERTUKAR BUKU


Saya amat bertuah pada hari ini (24 Januari 2010) kerana memperolehi sebuah novel daripada penulisnya sendiri. Novel Pulut Sakura Serunding Kasih ini telah saya ikuti perkembangannya semenjak sekian lama. Setiap minggu saya ke kedai buku untuk mencari novel ini, namun tidak berjaya.

Penulisnya ialah Leyla Shuri atau Halela Kudaka saya kenali semenjak 1999 apabila saya berkursus di Okinawa Jepun. Semenjak dari itu, kami bersahabat. Saya mula membantu beliau membangunkan blog (http://halela.blogspot.com) yang digunakan sehingga kini. Beliau menetap di Okinawa semenjak 1982 lagi. Walau bagaimanapun semasa saya berkursus kali pertama di Okinawa pada tahun 1989-1990, kami tidak berjumpa.

Saya katakan bertuah pada tarikh tersebut kerana ia adalah bertepatan dengan hari perkahwinan anak sulungnya, Kudaka Minako di Singapura.



Di Genting Highland, saya hadiahkan dua buah buku saya kepada Puan Halela Kudaka.

No comments: