Labels

Tuesday, September 15, 2015

PARIS 1996



ZAMAN dulu-dulu, jika kita berpergian, kita akan mengirim poskad kepada rakan di Tanah Air. Sekarang kita "check-in" di Facebook.

Poskad ini saya terima pada bulan Februari tahun 1996. Pada masa itu Paris memang tidak ada dalam kamus saya. Tiba-tiba pada September 1996 saya mendapat tawaran belajar di UK. Bawa famili. Sedangkan saya memohon untuk belajar di UK(M). Itulah rezeki. Namun Paris tetap juga tidak saya jejaki walaupun sudah dekat kerana faktor kewangan. Kami suami-isteri bersama lima orang anak. Jumlah tujuh (7) orang memerlukan sebuah MPV jika saya ingin ke Paris cara paling murah.

Oh ya.... selang tidak berapa lama selepas saya menerima poskad ini, saya menerima satu emel dari alamat emel Encik Khalid atau alkisa. Penulis emel tersebut ialah isteri beliau yang memberitahu saya bahawa alkisa sudah meninggal dunia. Beliau baca emel-emel saya kepada alkisa dan memutuskan untuk membalasnya dengan memaklumkan perkara tersebut.

Semoga roh alkisa ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Amin.

No comments: