Labels

Saturday, February 09, 2013

LANGGAR PERATURAN


Datuk Seri KSU, kini Tan Sri berpesan "jangan langgar peraturan, jika perlu kita pinda peraturan tersebut".

Semasa saya menyerahkan smartphone kepada beliau untuk kegunaan rasmi, beliau memberitahu bahawa telefon bagi dia hanyalah buat dan terima panggilan dan SMS sahaja. Tidak lebioh tidak kurang.


Walaupun peraturan membenarkan pegawai kerajaan peringkat tertentu membuat tuntutan penggunaan telefon bimbit, beliat tidak pernah sekali pun membuat tuntutan tersebut. beliau berkata "saya tidak tahu yang mana satu panggilan peribadi dan yang mana satu panggilan rasmi. Oleh itu lebih baik saya jangan buat tuntutan. Lagi pun berapa banyak sangatlah panggilan yang saya buat".

Akhirnya .... peraturan sudah dipinda. Pegawai kerajaan yang berkelayakan dibenarkan membuat tunutan sebanyak RMxxx sebulan terhadap bil telefon bimbit yang digunakan. Tidak kiralah samada ia panggilan rasmi atau peribadi.

Nota: Jika saya ada peluang berjumpa beliau nanti, saya akan berkata "Tan Sri, kini saya telah bersara. Untuk makluman Tan Sri jua, saya telah ditukarkan dari KKM setelah Tan Sri bersara dan hingga kini saya tidak tahu apa sebabnya. Saya mengambil keputusan bersara awal supaya saya lebih tenang".

No comments: