Labels

Wednesday, October 06, 2010

KASUT PEGAWAI LELAKI

RAMAI orang kurang jelas, apakah jenis kasut yang boleh atau perlu dipakai oleh pegawai kerajaan yang lelaki. Kebanyakan yang saya dengar ialah "kasut kulit hitam bertali". Benarkah begitu?. Maknanya kasut selain daripada warna hitam tidak dibolehkan?. Kasut hitam yang tidak bertali juga tidak dibolehkan?. Saya mencari takrifan sebenar "kasut pegawai lelaki" ini, namun yang ditemui rata-ratanya hanyalah bagi pegawai tentera sahaja.


kasut pegawai tentera udara

kasut pegawai tentera darat

kasut pegawai tentera

1 comment:

MushroomCute@Mariea said...

Bagus jugak uncle MBA wat entry ni.
Dah macam2 rupa kasut dah tengok dipakai ke pejabat..jangankan lelaki..yang perempuan pun sama. Pernah berborak dengan seorang kawan pasal kasut.

Mush: Kau pakai kasut gi keje?
Kawan: Haah, mestilah. Tu jer boleh bezakan kita yang pegawai dengan staff.
Mush: Ha ah kan..kalau dah staff berpakaian mcm hari-hari ada pertandingan ratu kebaya...huhuhu