Labels

Friday, April 25, 2008

KRISIS MAKANAN DUNIA



ADAKAH benar bahawa telah wujud "Krisis Makanan Dunia"?. Jika ya, mengapa tiba-tiba sahaja krisis ini berlaku selepas pilihanraya ke-12?. Tidak disengajakan barangkali.

Jika kita google "krisis makanan dunia", kita akan dapati semua cerita dan beritanya dari Malaysia sahaja. Mengapa begitu?. Adalah krisis ini ciptaan media-massa Malaysia?. Mengapa tidak Indonesia?. Barangkali bahasa Indonesia dan BM adalah berlainan. Cuba pula google dalam bahasa Inggeris, apa yang anda dapat?.

Bagi pembaca di luar Malaysia, saya ingin tahu adakah krisis ini wujud di negara anda?. Di Negara ini, krisis sudah mula terasa. Beras.... dikatakan berkurangan. Di tempat anda bagaimana?.

2 comments:

Leyla Shuri said...

Beras 3 tahun di Jepun ada stok berlambak-lambak, tak jual. Proses semula jadi makanan lembu...krisis?
Peace.

Rozella said...

Hi there. Was just hopping by. Krisis ni actually sedang berlaku all over the world tapi negara-negara yang betul betul suffering is the african countries. I actually baru saja blog tentang petition kat Avaaz.org that you can sign to tolong bring up this issues to all the world leaders. Harap you go to my blog and sign it :) Thanks!