Labels

Tuesday, July 25, 2006

47

SAYA pernah temui beliau beberapa tahun yang lalu. Tika itu usianya sekitar 30-an. Minggu lepas saya bertemu dengannya semula dan dia maklumkan yang usianya adalah 47 tahun. Ya, 47 dan bukannya sekitar empat puluhan atau belum masuk lima puluh dan bukan juga awal empat puluhan. Eh? kita hanya berpisah beberapa tahun sahaja, bukannya sekitar 10 tahun!.

Classmate saya semasa di sekolah rendah juga sudah berumur 47 tahun sekarang. Eh mengapa usia kita berbeza?. Jika classmate kat sekolah menengah, boleh jadi ada express class. Jika classmate kat universiti mungkin lewat masuk dan kerja dulu dan macam-macam. Ini classmate kat sekolah rendah.

Barang kali jika ditanya kepada datukpun, umur atuk dah masuk 70an ya?. Oh.... tak cu, umur atuk baru ampat puluh tujuh tahun!.















Hmmmmm..... lelaki 47 tahun berharap dapat kahwin gadis berusia 27 tahun :)

4 comments:

Anonymous said...

Hmmmm... demi cinta, MBA, semua boleh jadi... Jalan....

Anonymous said...

Ramai lelaki yang ingin berada di tempat Datuk K. Memang dah rezeki dia dapat memiliki Siti.

ron97 said...

mencari yg 27 tahun jugak ker?

zino said...

bukan berharap lagi.. memang dia org dah nak kawen pun..

salah ke 47 kawen 27.. hehe