Labels

Wednesday, December 02, 2015

MENULIS MEMOIR HARI KEDUA

HARI ini saya tiba di ofis jam 7am. Memang seronok datang Awal Ke ofis. Selain tidak Ada jem, tempat letak kereta juga banyak. Tapi ofis saya dengan rumah Cuma beberapa ratus meter sahaja jaraknya. Ofis sendiri.

Semasa melakukan kerja di JPJ Perlis, saya terlihat satu ungkapan tertulis di sebelah kad perakam waktu. Sebuah hadis bermaksud "Berpagi-pagi dalam mencari waktu itu adalah berkat". Kata-kata ini sangat saya suka dan saya amalkan.


suasana di hadapan ofis saya ketika pagi.

Semasa bekerja dengan kerajaan dahulu, saya pernah dipinjamkan ke syarikat swasta. Pada masa itu, swasta tidak bekerja hari Sabtu sedangkan kerajaan Sabtu adalah merupakan hari bekerja separuh hari. Itulah masa paling nikmat apabila melihat orang lain pergi kerja dan kita masih bebas melakukan apa yang ingin kita lakukan.

No comments: