Labels

Sunday, October 18, 2009

SAYA DITUDUH PERKAUMAN







Ini adalah foto kursus...
Pensyarah Mat Salleh daripada UK. Peserta 26 orang yang terdiri daripada 4 Malaysia, 1 pakistan dan selebihnya Afrika, ia itu 2 Ghana dan selebihnya Nigeria.

Sebelum saya ditawarkan kursus ini, pihak penganjur telah berikan amaran. Majoriti peserta kursus adalah dari Afrika. Orang Asia tidak ramai. Laporan yang kami terima dari UK menunjukkan anda bersikap benci, tidak suka, tidak selesa dan anti orang Afrika. Sekiranya anda boleh menrima mereka, anda akan diterima untuk menghadiri kursus ini.

Masyaallah! .... bagaimanakah Mat Salleh UK membuat penilaian?. Dalam kelas saya yang lepas, cuma 5 peserta, kesemuanya dari Afrika dan saya. Ke sana ke mari saya bersama mereka. Adakah saya perlu memeluk mereka sentiasa untuk menunjukkan kemesraan saya?. Pergi parti mereka?. Minum apa yang mereka minum?. Alamak...

Budaya mereka ini jenis yang kuat dan suka bertengkar. Dalam kelas, setiap kali ada perbincangan kumpulan, kerja mereka adalah bertengkar. Perlukah saya turut serta dalam pertengkaran bodoh begini?. Oh tidak ...

No comments: