Labels

Friday, June 12, 2009

KITA KEMBALI KE ZAMAN BATU?

DI ZAMAN batu tidak ada internet.
Di zaman batu tidak ada SMS, MMS atau yang setaraf denagnnya.
Di zaman batu juga tidak ada rumah batu.
Manusia di zaman batu berkomunikasi melalui simbol.
Mereka melukis simbol-simbol di gua-gua batu.

Rampingnya!. Ingatkan wanita ...

semalam saya diajak makan tengahari di sebuah kelab. Oleh kerana saya teringin sangat untuk melepaskan hajat, maka sayapun bertanyakan arah kiblat oops... arah ke tandas. Tiba di tandas, saya terdiam beberapa ketika kerana tidak tahu tandas mana yang sesuai untuk saya (saya seorang lelaki). Pintu tandas sebelah menyebelah. Tidak ada sebarang tulisan, melainkan simbol sahaja. Saya tidak faham yang mana simbol lelaki dan yang mana simbol wanita. Barangkali pelukisnya datang dari zaman batu kikir dan saya di zaman batu kapur!.

Saya tercegat di situ sehingga seorang wanita keluar daripada salah satu pintu dan saya pun bergegas menuju ke pintu yang satu lagi. Alangkah terperanjatnya saya kerana dalam tandas tersebut terdapat dua orang wanita!. Nasib baik kedua-duanya memakai pakaian yang serupa. Otak saya terus menterjemah bahawa mereka berdua adalah pelayan tandas tersebut.

Sekiranya saya ditangkap kerana dikatakan menceroboh tandas wanita, barangkali pengurusan kelab tersebut akan kalah. Sebabnya bukan semua orang datangnya dari zaman batu yang memahami simbol-simbol kuno yang digunakan. Mengapa tidak tulis sahaja?.

1 comment:

Anonymous said...

banyak tempat yang sebegitu.
mengelirukan pihak lawan.
saya setuju dengan tulis sahaja.