Labels

Tuesday, September 02, 2008

GPS



SUDAH lama saya ingin mengikuti jejak kawan-kawan gajet untuk memiliki GPS (Global Positioning System). Namun memandangkan harganya yang tinggi, saya menangguhkan dahulu hajat tersebut. Lagi pula, saya bukannye kerap sangat keluar. Ditambah pula dengan sikap yang malas memandu. Satu lagi pertimbangan ialah, samada ingin memiliki GPS berasingan atau semua-dalam-1 daripada telefon bimbit. Fikir punya fikir punya fikir, ah tidak boleh jadi....

Hari Rabu lepas, hujan begitu lebat di KL. Saya di Putrajaya tidak perasan sangat. Jam 7mlm kami bertolak dari Putrajaya menuju KL untuk makan malam di sebuah restoran Jepun. Kami berempat dijemput khas bagi meraikan kepulangan sucho JICA ke Jepun. Dipendekkan cerita, hanya seorang sahaja yang sampai. Dalam kesesakan jalan raya yang amat sangat, kami bertemu pusingan-U dan sedar-sedar kami sudah tiba di Putrajaya semula. Kami menjamu selera di sana. Oh ... jikalah ada GPS pada masa tersebut!.

Ahad lepas, saya sudah beli seunit GPS Garmin Nuvi 200w yang dijual dengan harga amat murah (tidak mencecah seribu ringgit), berserta dengan petanya sekali. Insyaallah dengan adanya GPS ini, saya tidak miss lagi untuk majlis berbuka puasa.

3 comments:

Berisman said...

Welkang to the Club.I am using Nuvi 200w,but Nuvi 205w is cooler;-)

mba2u said...

TQ Abedib,

200w is enuf for me so far so gud

sabre23t said...

MBA saya dapat Nuvi 205W kurang sikit dari seribu RM. ;-)