Labels

Thursday, August 07, 2008

NIKE AKAN TUTUP KILANG DI MALAYSIA GARA-GARA AUSTRALIA


Siapa boleh buat senyum Nike macam ini?

NIKE memberi amaran untuk menarik balik kontrak yang diberikan kepada kilang-kilang yang mengeluarkan produk jenamanya di Malaysia. Ini ialah kerana Nike mendapat laporan bahawa pemilik kilang tersebut menganianya pekerjanya. Gaji lambat bayar. Potongan RM100 sebulan. Tempat tinggal tidak ikut piawaian dan sebagainya.

Kementerian Sumber Manusia yang membuat pemeriksaan di kilang-kilang tersebut melaporkan bahawa semuanya adalah tidak benar dan fitnah semata-mata. Tidak berlaku sebarang penganiayaan di kilang-kilang tersebut.

Siapa yang empunya cerita?. Cerita tersebut disiarkan oleh TV Australia. Mengapa pula TV Australia?. Bukankah Nike adalah syarikat Amerika?. Itu memang kerja Australia, iaitu memburuk-burukkan jiran-jirannya.

SAY NO TO AUSTRALIA.

4 comments:

Anonymous said...

memang saya dah lama tak beli nike pun. sepatutnya kita biarkan saja kilang tu ditutup di Malaysia. Sebabnya barang nike mahal walaupun ada yg setanding adidas, kita umat Islam patut Nyah! nike dari bumi ini sebab pernah menghina Islam dengan meletakkan perkataan ALlah di tapak kasut salah satu modelnya (sekitar awal tahun 2000)

616

Anonymous said...

Belilah Barangan Sukan Buatan Malaysia

CHEETAH / ANTIONI / FOREST / GAJAH EMAS

Anonymous said...

Australia sememangnya dikenali sebagai negara yang berperangai buruk...

Anonymous said...

Australian Sucksss.......

Gowikipedia