Labels

Friday, January 10, 2014

SAMBIL MELANCONG BUAT DUIT

TAHUN lepas kawan saya buat RM20,000 semasa saya sama-sama melancong dengan beliau. Saya hanya melihat sahaja dengan penuh takjub. Itu cerita di Jepun.


Bagaimana caranya?. Dia ambil order siapa yang mahu beli bag berjenama (original). Kemudian dia belikan dengan setengah harga di sini. Balik Malaysia dia jualkan dua kali ganda, tetapi masih murah lagi berbanding harga di Malaysia. Ini cerita benar, berlaku depan mata saya. Malahan saya yang temani dia pergi shopping.

Itu cerita di Jepun.

Akhir tahun lepas, saya dan keluarga ke UK. Tanpa disangka-sangka, saya terjumpa sesuatu yang "boleh buat duit". Saya beli. Ambil foto dan upload ke facebook. Ramai yang berminat mahu beli. Akhirnya saya beli 70 px dan habis dalam masa seminggu sahaja. Tidaklah kaya, tetapi sangat berbaloi.

Ia cerita di UK.

Kini saya akan bawa rombongan ke Jepun seramai 16 orang. Salah satu itinerarinya ialah pergi shopping ke tempat "itu". Saya pasti jika berminat untuk buat duit, memang banyak boleh buat duit.... Tidak perlu bawa cash, kad kredit boleh tenyeh dulu..

Di manakah tempat itu?. Ikut saya di Jepun dan saya akan bawa. Bag berjenama (original). Ia lebih murah dari UK walaupun ia adalah UK dan US Brand. (Di USA mungkin lagi murah... orang katalah).

Berminat?.





1 comment:

Anonymous said...

Sy berminat. Blh ajarkan? Wassap sy 0126198344 (mimie)