Labels

Tuesday, October 18, 2011

MEDIA INTERNET TIDAK BERKESAN

SEHINGGA kini saya agak sudah lebih 10,000 orang rakyat Malaysia (kebanyakannya dari sektor awam) yang dihantar berkursus di Jepun di bawah anjuran JICA (Japan International Cooperation Agency). Saya mempunyai lebih 8,000 orang dalam database. Selebihnya tidak dapat dikesan.

Sememangnya tidak semua mempunyai kemudahan e-mel atau capaian Internet. Saya cuma dapat memungut 700+ alamat e-mel sahaja di kalangan 2,000 yang menyertai Alumni.

DAri 700+ emel ini, cuma 5 orang sahaja yang memberi respond apabila saya mengutus e-mel ingin memberi langganan majalah secara PERCUMA selama 6 bulan.

Adalah sangat tidak munasabah apabila bahan berharga ingin diberi secara percuma tanpa syarat tidak bersahut. Jika begitu, saya buat kesimpulan bahawa meraka yang 700 orang ini tidak membaca e-mel atau tidak mengendahkannya.

Jadi bagaimana pemasaran melalui e-mel boleh berkesan?

Fikir-fikirkanlah ...

2 comments:

MushroomCute@Mariea said...

Bagi pada saya sajalah langganan majalah percuma tu Uncle

MBA said...

beri alamat dan no telefon