Labels

Saturday, June 11, 2011

UBAT SAKIT TUMIT IALAH KASUT TUMIT TINGGI


BEBERAPA bulan lepas saya pergi berjalan. Backpackers. Jauh perjalanannya. Banyak sekali berjalan. Akibatnya saya diserang sakit kaki.... atau lebih tepat lagi tapak kaki, iaiatu tumit. Tumit kaki saya sakit, terutamanya setiap kali bangun pagi.

Saya buat perkara-perkara berikut untuk mengatasinya:

1. Beli dan tampal plaster yang dikatakan boleh buang toksid dalam badan. Tidak berjaya

2. Urut reflexologi. Tidak berjaya

3. Rendam kaki dalam air panas suam yang dimasukkan dengan garam bukit. Terasa kurang sakitnya, tetapi tetap ada.

4. Minum air dari termos FusionExcel. Cuma bertahan sehari dua sahaja. Sakit datang semula.


Semalam saya jumpa doktor dan doktor nasihatkan saya buat senaman berjengket. Ia itu jengket kaki dan berdiri atas hujung kaki. Ala-ala pakai kasut tumit tinggi gitu. Jika gagal juga dia akan inject dengan morphine katanya ...


Hmmmmmm saya terfikir, perempuan yang pakai kasut tumit tinggi barangkali bagus sekali untuk menghalang daripada sakit tumit ya....

1 comment:

Unknown said...

Dtg sakit lain pula...sakit di bahagian jari kak kerana asyik berjengket pula. huhuhu