Labels

Monday, July 28, 2003

PTK4 MInggu Ke-2

Diam tak diam kini dah masuk minggu ke-2. Seperti biasa Dr. Rashid sebagai change agent akan membuat pengumuman demi pengumuman mengenai perubahan demi perubahan terhadap jadual kursus. Minggu ini kumpulan telah dikenalpasti dan tajuk kerja kursus telah mula ditampal.

Isnin 14 JulaiPemikiran strategik oleh Dr. Zul agak memberangsangkan berbanding dengan Pengurusan Kewangan oleh Dr. Rahman yang sedikit hambar. Sebelah petangnya kami semua ambil ISAC.

Selasa 15 JulaiHari ini sedikit tension sebab adanya ujian bahasa Inggerris ELPA. Ujian membaca dan menjawab cepat dan tepat. Pening juga kepala, apatah lagi bila terpaksa makan lambat (nasipun dah hampir habis). Sebelum tu Dr. Tam memberikan Pengurusan Perubahan yang laju bagaikan peluru, tapi mengembirakan.

Rabu 16 JulaiWan Rosdi memberikan ceramah Pengurusan ICT sehari suntuk.

Khamis 17 Julai
Hari yang ditunggu-tunggu dah tiba, iaitu public speaking selama 10 minit atas pentas yang dimarkahkan oleh Panel. Masa aku kat UK dulu, public speaking depan Mat Salleh, rasanya berabuk, kalah Mat Salleh dan depa faham dan amat respek sebab kita dapat menguasai bahasa mereka. Masa kat Jepun pulak aku jadi class leader, tiap masa je kena beri ucapan. Masa tu rasa terror habis, sebab seluruh dunia, Malaysia kira kelaslah Englisg dia (kecuali bila ada participants dari Singapura). Public speaking masa kursus Pra Gred 2 pun rasanya OK saja sebab semuanya kawan baru. Tapi kan… public speaking yang ini lain macam sikit, sebab ntah mengapa?. Orang melayu ni cakap Inggeris mesti betul nahu, mesti ada dengung, mesti ada idgham, harakat juga mesti tepat. Who tension habis. Tapi akhirnya semua berjaya menamatkan 10 minit, malahan ada juga yang tak mahu turun pentas walaupun loceng dah 2 kali berbunyi.

Sebelah petang hingga 6:30 masih ada kelas etika.

Jumaat 18 JulaiJumaat ini adalah yang paling damai…. Sebab satu dugaan dah lepas. Kali ini Dr. Rashid pula memberikan kuliah Quality Assurance. Sebelah petangnya hingga ke malam semua kami masih di IMATEC membuat perbincangan kumpulan.

Sabtu dan Ahad masih ramai yang datang buat perbincangan kumpulan.

No comments: