Labels

Friday, November 11, 2005

KALI TERAKHIR

Bilakah kali terakhir anda:-

1. Melawat Zoo?



He he he orang KL mana suka melawat zoo..., malahan ada orang KL yang tyak pernah sampai ke zoo (Zoo Negara). Apatah lagi di hari raya.... Hmmm... saya melawat zoo di hari raya (raya ke-6), sebabnya bawa anak-anak sedara yang datang bercuti ke KL yang teringin sangat nak tengok haiwan di zoo. OKlah fun jugaklah... Lepas tu kami ke Muzium Negara pulak.

2. Baca Novel

Ya.... rakyat MAlaysia hanya baca 2.5 muka surat saja setahun!. Bila kali terakhir anda baca buku?. Hmmmm saya baca novel sementara tunggu masa berbuka dan selepas sahur hingga Subuh. Habis dalam 3 hari semasa kat kampung. OK jugaklah....


he he he Sri Diah kata novel ini belum sampai Alor Setar. Saya cari kat Kuala Terengganu juga tak jumpa, akhirnya saya beli kat Kuala Berang.

3. Menziarahi Pusara

Musim-musim raya ni.... memang ramai yang ke pusara. Macam orang lain jugak.... saya menziarai pusara ayah pada hari raya.


Tapi biasalah kan..... tanah perkuburan orang Melayu ni masyaallah semaknya, kotornya dan segala-galanyalah kan?. Andai kata ada kat Malaysia ni Kubur Cina Muslim, saya rasa ia jauh lebih kemas, cantik & bersih berbanding dengan kubur Melayu. Mengapa ekk?.





2.

No comments: