Labels

Wednesday, April 14, 2004

BRANDING

DIALOG dua orang sahabat zaman dulu kala:-

A: Eh rambut mu keras menegaklah, mu pakai brycream cap apa hah?
B: Oh aku tibai brycream cap Tanco, abang aku punya. Mu pulak pakai breacream apa? busuk saja rambutmu ni?

A: Ala... aku mana ada pitis nak beli brycream mahal, abangpun tak ada. Aku pakai brycream cap Jamilah, kakak aku punya.
B: Pah tu mu pakai ubat gigi colgate cap pende pulok ni, putih bersior gigi mu?
A: ha..ha..ha.. aku pakai ubat gigi colgate cap Darkie. Muroh je.... barangkali dia dibuat dengan arang kot, itang legang.

B: Oh... gitu. Eh mu ingat dok gambor hok kita tangkap masa kat bandor dulu, dia pakai filem Kodak apa tu?
A: Manalah aku tahu... aku ni bukang jurugambor, tapi aku rasa itu musti filem kodak cap Konica tuh.... comel warna dia.

B: Ohh... pandainya mu ni, ke mu belebong kat aku?. Aku lapar dah ni, jomlah makan mee maggi. Mu nak mee maggi cap pende pulak?. Aku nak mee maggi Cintan.
A: Apendee lah makan mee meggi sokmo ni, gugur rambut weh. Bagi aku mee maggi cap Mummy tu se.

B: OK..ok... tadi mu kata mak mu suruh beli sabun Fab ke sabun Breeze? Cap pende pulak ni?
A: Kalu nak basuh baju, mak aku kata sabun Fab cap kapak (sabun buku) bagus. Kalau nak mandi mesti guna sabun Lux cap Follow-me.B: Mana ada sabun Lux cap Follow-me, itu syampoo rambutlah.

A: Betul ke takdok ni? Abih tu kalu cucian nak lebih putih lagi kena pakai Klorox cap pende pulak?
B: Hok tu aku tak tahu, yang aku tahu memang Klorox takdok cap, sebut je Klorox, semua orang tahu....

A: Ooo... ni kira macam Xerox lah eh? Kalu nak xerox kertas biasa, berapa sen sehelai harga dia kay kampung ni?
B: Tu kena tengok brandlah, kalau pakai mesin xeroc memang mahal, 10 sen se, kalau pakai mesin xerox buatan Jepun macam Toshiba ke Panasonic ke, murah je...

TAMAT.

Dialog tambahan:
A: Abang long mu masuk universiti dia dapat BA bahagian apa?
B: Mana pulak, dia ambil sains, dia dapat BA dalam bahagian sainslah, dia dapat BSc.

A: Oooooo....... bila dia dapat master nanti dia dapat MBA lah ye? ;-)
B: Ya lah gamaknya. Dia ada tulis blog sekarang. Blogger dia apa alamatnya?

A: Memang di a ada tulis blog, tapi aku rasa dia tak pakai Blogger, dia pakai Blogdrive rasanya.
B: Ya lah tu .... maksudnya blogger berjenama blogdrive ;-)

No comments: