Labels

Saturday, June 18, 2005

HARI JURURAWAT SEDUNIA

HARI Jururawat disambut pada 12 Mei setiap tahun. Malam tadi mba dijemput sebagai tetamu dalam majlis makan malam dan amal-ria sempena hari jururawat sedunia. Terima kasih misi

Berikut adalah sedutan dari teks mengenai Hari Jururawat yang diperolehi dari internet:


12 Mei bukanlah satu tarikh yang diingati oleh orang ramai kerana ramai yang tidak tahu signifikanya. Hari Jururawat memang tidak popular kerana populasi yang menyambutnya terhad.. Jururawat seperti juga doktor adalah segolongan masyarakat yang bekerja dan berkorban tanpa mengira masa.

Waktu kerja kita adalah waktu kerja mereka, waktu rehat kita adalah waktu kerja mereka juga., mereka terus bekerja samada hari cuti umum mahupun hari2 kebesaran. Jika pesakit yang dirawat telah sihat kadangkala ucapan terimakasih pun tidak mereka dengar tetapi apabila sebaliknya selalu mereka mendapat cacian. Itulah resmi kehidupan jururawat.

Marilah kita berganding bahu membangunh Negara bukan semata2 mengejar pem,bangunan material tetapi apa yang lebih penting adalah pembangunan insa. Sama-sam kita pupuk dan jana ibu dan keluarga, guru dan anak murida jururawat dan pesakit, pemimpin serta rakyat yang takutkan tuhan.

No comments: