Labels

Tuesday, June 07, 2005

CINTAMU DI HATI



SAYA masih tidak berpeluang untuk bersenang-senang bagi menghabiskan novel CintaMu Di Hati karya Aida Adriani. Novel ini ialah pemberian Pak Wattan semasa kami bertemu di KarangKraf lama dulu.

Dalam satu sesi YM, Aida kata 'nampak sangat novel I tu hampeh', setelah diberitahu yang ianya masih belum habis dibaca. Bukan gitu Seri (sekaqli cakap Aida, sekali Seri, tapi ia adalah orang yang sama), tak ada masa, jika ada masa nanti dalam satu hari saja boleh habis tu'. Cumanya nak menantikan harinyalah yang susah sikit.

Semasa berjumpa dengan penulis novel ini di Pesta Buku di PWTC, Aida tulis begini dalam novelnya

"Buat MBA, apa nak tulis ekk?? BEST WISHES ............ :) seriadriani

Walau bagaimanapun pasangan saya telah khatamkan novel ini dan berikut adalah ulasannya dari kacamata seorang wanita bernama isteri:-

I: Macamana novel ni, bagus?

Dia: Macam-macam ada. Ada yang logik, ada yang tak logik. Ada yang tak puas hati. Bab-bab akhir tu nampak seolah-olah penulis tergopoh-gopoh nak tamatkan cerita. Walau bagaimanapun novel ini telah berjaya membuatkan I menangis.

I: Apa yang tak logik?

Dia: Alah, biasalah novel cinta. Kadang-kadang mungkin ianya betul berlaku, sebab cinta tu kan buta. I kata tak logik sebab I meletakkan Seri sebagai diri I. Tak mungkin I akan jadi macam Seri. Makan perasaan, tidak berterus terang, terlalu ingin menjaga perasaan orang lain. Ah.... itu semuanya tak logik bagi I, bukan watak I, walaupun ia tidak mustahil dalam dunia percintaan. Cuma yang agak tak logik sikit ialah bila Seri bergaduh besar dengan suaminya, akibat cemburu. Lepas tu kan, Seri boleh termengandung!. Tak logiklah buat gitu...

I: Itu biasalah, orang kena rogolpun boleh mengandung you....

Dia: Akhir kata, novel ini memang berjaya sebagai sebuah novel cinta. Cuma.... Ia tidak sesuai untuk U.

I: Mengapa?

Dia: Novel cinta memang tak sesuai untuk U. U bukan suka cerita cinta. U bukan cintan-cintan punya orang.

I: Senyum.(dalam hati) !@#$%$#@%^^&&*^%$#@@##$@!

Banyak juga ulasan dan komen mengenai novel CintaMu Di Hati yang boleh ditemui di Internet dan banyak juga star yang diperolehi dalam rating novel ini.

No comments: