Labels

Saturday, January 03, 2009

SKALI LAGI


SAYA sudah lama mengenali YM Tengku Farith Rithauddeen. Cuma beliau sahaja yang tidak mengenali saya. Ia samalah seperti saya mengenali Yang DiPertuan Agong ataupun Presiden Obama. Saya mengenalinya tetapi dia tidak mengenali saya. Sekali saya terjumpa nama beliau di facebook dan terus mempelawa untuk menjadi kawan. Saya tuliskan nota untuk beliau. "Salam Ku. Tidak ada diskaunkah buku Skali Lagi kepada sahabat FB?".

Dia menjawab lebih kurang begini. "Berikan alamat, nanati saya poskan. Sdra ingin BI atau BM?" Beberapa hari kemudian, buku Skali Lagi versi BM bertandatangan Tg. Farith 28.11.08 tiba di rumah saya.

Buku ini mengisahkan pahit-maung-manis Ku Yit membangunkan syarikat Skali bersama rakan-rakannya. Ia ditulis dengan bahasa yang mudah (saya baca versi BM) dan santai sekali. Dengan membaca buku ini, kita dapat ketahui serba sedikit bagaimana Skali ditubuh, dibangun dan dimajukan. Memang diketahui umum, bukan senang hendak senang, dan bukan susah hendak susah. Kata-kata ini memang sinonim dengan kita, namun menyebut dan menghafalnya amat mudah sekali berbanding dengan tercebur dalam kancahnya.

Daripada buku ini dapat kita perhatikan bagaimana idea-idea besar dalam pembangunan negara, khususnya dalam bidang ICT dijana, dimaju dan dikembangkan. Banyak perkara-perkara di belakang tabir dalam perniagaan ,khususnya ICT yang dapat diketahui dengan membaca buku ini.

Walaupun membangunkan syarikat ICT, Tengku Farith secara berterus terang bercerita bahawa beliau memang buta ICT. Ia juga dikira amat menarik untuk dijadikan panduan dan ikhtibar.



Salam
En Muhamad

Terima kasih di atas kesudian
kerana membaca buku skali lagi

Insyaallah kita dapat bertemu
dan berkongsi pendapat pada
masa terdekat ini.

28.11.08

2 comments:

Insan Berusaha said...

Bagaimana saya boleh order juga buku ini?

mba2u said...

1. Ada dikedai buku

2. order online melalui http://www.bookcafe.com.my/



p.s Nak order buku saya juga boleh ;-)


terima kasih.