Labels

Wednesday, January 21, 2009

POLIGAMI: MALAM PERTAMA BERSAMA ISTERI MUDA


SELEPAS buat kayuhan pagi Sabtu yang lepas, seorang kawan mengajak saya menemaninya ke suatu tempat untuk melihat sesuatu, katanya. Tanpa banyak soal saya bersetuju, dengan syarat saya singgah di rumah sebentar menghantar isteri pertama.

Kami bertiga ke Kemensah Height. Bertemu keluarganya. Diberikan serba sedikit penerangan mengenainya dan selesai urusan. Si bapa mengajak kami pula ke suatu tempat yang saya tidak ketahui di mana. Saya hanya memandu dan mengikut arahan kiri-kanan sahaja. Bagaikan dipukau, akhirnya ketiga-tiga kami selamat diijabkabul.

Kami pulang ke rumah sebelah malam dan berhadapan dengan isteri masing-masing seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku. Ahad pagi-pagi lagi kami ke TWP untuk mengayuh basikal. Kami bawa MTB dan RB sekali dalam kereta. Lihat cuaca, yang mana lebih sesuai. Selepas sesi kayuhan bersama MTB selesai, kami uji-kayuh RB baru. Semua terpegun dengan kegenitan dan kejelitaan ketiga-tiganya.

Isnin malam adalah giliran bagi isteri muda. Ketiga-tiga kami bersama isteri muda dan yang lainnya masih setia dengan isteri pertama. Oh ya, isteri saya anak dara dan kawan-kawan saya dapat janda. Penangan isteri muda ini ialah, hingga kini baan masih letih dan lengoh-lengoh. Tengkok masih sakit kerana kepala asyik tegak, seangkan sepatutnya ia tunduk ke lantai. Hmmmmmmm dah biasa sangat dengan isteri pertama (MTB), maka terasa janggal pula untuk bermalam dengan isteri muda (RB).

Inilah gara-gara berpoligami. Mountain bike (MTB) dengan RoadBike (RB).

1 comment:

Anonymous said...

Wow Tuan MBA dapek nak daro, baguih tu. Kalu dapek jando ,eh ,hmmm, ek , entah apo-apo bunyinyo,hehe...