Labels

Friday, October 19, 2007

JEMPUTAN BERBUKA DI BULAN SYAWAL

DALAM bulan Ramadhan yang lepas, memang banyak sekali jemputan untuk berbuka puasa. Namun majoritinya saya terpaksa tolak kerana ingin berbuka bersama dengan ahli keluarga di rumah. Namun ada juga yang menjemput saya seisi keluara untuk berbuka. Adalah sekali saya hadir sekeluarga kerana ia memang dekat benar dengan rumah saya. Dalam kelab golf di taman perumahan saya ini.

Hari ini, lain dari yang lain, saya menerima jemputan untuk berbuka puasa di bulan Syawal. Secara kebetulan hari ini ialah hari keenam saya berpuasa Syawal dan esok akan berhari raya enam. Biasa-biasanya saya tidak pernahpun terus berpuasa pada hari raya kedua, walaupun ia memang menjadi amalan orang-orang tua di kampung saya ini. Cuma tahun ini saya cuma ingin ikut-ikut sahaja. Alhamdulillah ianya menjadi.

Selamat HAri Raya Nang.

No comments: