Labels

Tuesday, May 10, 2011

ACT LIKE A LADY, THINK LIKE A MAN


MEMBACA tajuk buku di atas, saya fikirkan ia adalah sebuah buku pengurusan. Ia itu bagaimana wanita boleh berjaya menjadi CEO dan sebagainya.

Setelah membacanya, barulah saya tahu bahawasanya buku ini adalah berkaitan dengan hubungan, cinta, perasaan, komitmen dan yang setaraf dengannya.

Jarang sekali saya seronok membaca buku pada awal-awal bab, apatah lagi hingga ke akhirnya. Namun, membaca buku ini (edisi Bahasa Melayu) sungguh menyeronokkan, tidak membosankan. Barangkali kerana penulisnya adalah seorang pelawak. barangkali.

Penulis (dan penterjemah) telah berjaya melakukan tugas mereka dengan baik dan berkesan sekali.

Jika kita lihat kepada judul asal dan judul Edisi Bahasa Melayu, kita akan dapati rekabentuk kulitnya begitu kontra sekali. Edisi asal, bagi saya ditujukan kepada lelaki dan Edidi BM kepada wanita. Itu pesepsi saya.

No comments: