Labels

Sunday, December 05, 2010

UMNO: AKHIR SEBUAH IMPIAN


SEKALI pandang, saya tidak berminat langsung untuk memiliki, apatah lagi untuk membaca buku ini. Namun setelah terbaca satu artikel berkaitan bagaimana Tun Mahathir 'mengenang jasa' Tok Mat, terus saya jadi berminat untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut.

Buku ini saya perolehi di Lapangan Terbang Senai, Johor. Negeri penulisnya, tan Sri Mohamed Rahmat yang lebih dikenali dengan nama Tok Mat. Lama juga buku ini berada dalam simpanan sehingga saya berpeluang untuk bekerja di luar pejabat, iiatu di Port Dickson. Ia mula dibaca dan dihabiskan bacaannya di sana.

Buku ini simple sahaja dan amat bersahaja. Ia bukanlah biografi Tok Mat, tetapi sekadar catatan pengalaman ringkasnya berpuluh-puluh tahun dalam UMNO. Kehidupan manusia ini bermacam ragam rupanya ya. Kita ingatkan kehidupan seorang menteri itu senang lenang. Dalam buku ini diceritakan bagaimana dia diperlekehkan dan diperkudakan oleh orang lain.

Seronok untuk dibaca bagi mereka yang ingin mengetahui hal orang lain. Saya juga tidak menyangka buku ini ada fanpage sendiri di Facebook.

http://www.facebook.com/pages/UMNO-Akhir-Sebuah-Impian/139067699820

No comments: