Labels

Saturday, December 15, 2007

KAPALTERBANG POKEMON


SEMASA mendarat di lapanganterbang Okinawa, saya berhenti sebentar untuk mengambil gambar sebuah kapalterbang yang dicat kuning dan berkartun Pokemon. Ah entah apa-apalah Jepun ini, bisik hati saya sendiri. Namun saya tidak sendirian, ramai lagi rupa-rupanya orang Jepun yang turut mengambil gambar kapalterbang tersebut.

Semasa penerbangan dari Okinawa ke Tokyo, hujan lebat dan taufan hampir melanda OKinawa. Beberapa kapalterbang berpatah balik dan hampir semua jadual penerbangan terlewat daripada jadual. Tanpa disangka, penerbangan saya dari Okinawa ke Tokyo adalah kapalterbang Doremon !. Kapalterbang kuning ini bukan hanya di luar, di bahagian dalam juga dihias dengan karektor Doremon. Begitu juga dengan pramugarinya, berkarektor Doremon juga.

5 comments:

Leyla Shuri said...

salam tuan rumah,
JAL ke?
Saya pun tak pernah tengok...pramugari pakai kostum doraemon?

mba2u said...

ANA
pakaian pramugari ANA yg biasa tapi dgn apron bercorak pokemon - malu nak ambil gambar pramugari jak tua2 ni.

Dewangga Sakti said...

Salam MBA,
Saya pernah tengok sekali.he he.Memang kelakar lah kapa terbang ni punya gambar.Pokemon!he he

wIFEY said...

kreatif...that's what I can say. At least, they show the world the cartoons was from their country.

Firdaus Ariff said...

They are proud of their cultural product and this is a good example of k-economy at work. Not like us, we put the brand of foreign club on our planes!