Labels

Monday, July 28, 2003

PTK4 Minggu 1

Rabu: 2 Julai 2003: Terima panggilan dari Usop, bertanyakan samada terima jemputan hadir kursus PTK4 dari JPA atau tidak.
Aku: Tak terima sebab aku tak apply.
Usop: Aku tak apply jugak, tapi JPA panggil. Ramai geng kita macam Baha & Mat Arab dipanggil jugak.
Aku: Ooo… nantilah semak dengan HQ. Sebab surat sampai HQ dulu, lambat sampai sini. (Dalam hati). JPA nak beri aku terus F54 ke sebab tak panggil PTK4?. Ha..ha..ha..

Jumaat: 4 Julai 2003: Surat dari JPA. Sila hadir kursus PTK4 di INTAN, 7 Julai. Sila Jawab sebelum 30 Jun 2003. Hmmm… dah kata dah, pos laju memang tak laju punya.

Isnin: 7 Julai 2003:
Lapor diri di IMATEC untuk kursus PTK4. Eh… semuanya kenal belaka. Ada senior, ada junior. Yang senior yang dah gi interbiu ni buat apa mai PTK4?. Tunggulah bulan 12 kalu, tak dapat F54 baru masuk kursus. Entahlah… ada yang dipanggil dan ada yang memohon. Sesi penerangan dan pembukaan kursus dibuat oleh Dr. Rashid/Dr. Azizah. Sesi diikuti pada tengahhari dengan pembantukan kumpulan. Kurang-kurang tak yah pening kepala hafal nama semua kawan baru, sebab semuanya kawan lama. Namun ramai juga antara kawan-kawan tersebut yang belum pernah bersua selama ini. Dah 20 tahun kerja, ada yang nama tak pernah dengar, apatah lagi kenal rupa. Takpelah, esok panjat bukit INTAN.

Selasa: 8 Julai 2003:
Sesi pembentukan kumpulan lagi. Tapi hari ini kami ramai-ramai nyanyi lagu Happy Birthday untuk Penyelaras Kursus Kanan kami Pn. Zorai. Hari jadi ke ??. Sesi pembentukan kumpulan dipenuhi gelak ketawa bila melihat mummy hidup semula dan sesi komunikasi orang celik yang “pekak”. Dan lagi telur-telur berderai pecah di dewan IMATEC dek tersalah duga destinasinya. Juga huh…. Beratnya mengangkat orang untuk masuk dalam lubang-lubang kecil bersama belon berisi air. Hmmmm… tak pernah praktis angkat orang J

Rabu: 9 Julai 2003:
Kelas dimulai dengan MBTI, dah jangkadah memang ISTJ punya. Juga sesi networking yang menarik dari tuan Syed Sheik.

Khamis: 10 Julai 2003:
Kemahiran Berfikir dan Pengurusan Kreatif memperkenalkan 6 topi oleh Pn. Maimunah. Kalau nak kahwin dua, pakai topi merah. Lepas dah fikir masak-masak, pakai topi putih lak, tentu tyak jadi kahwin.

Jumaat: 11 Julai 2003:
Pengurusan Sumber Manusia (HRM) kata pn. Kamariah adalah berlakon semata-mata. Berlakon jadi bos yang baik, berlakon jadi anak buah yang baik. Ohhh gitu rupanya kerja makan gaji ni.. Kemahiran komunikasi oleh Pn. Rosita dan petangnya Musaddik membawa pusing Mamak meriuhkan suasana kelas yang dah semakin senja di petang hari.

Sabtu: 12 Julai 2003
Kami semua hari ini menjadi negotiator pasal berebut timun tembikai. Rebut punya rebut, nasib baik yang sebelah sana nak kulit je, aku nak biji. Ini macam Singapura/Malaysia rebut pulau batu putih le ni….

No comments: